2009. január 28., szerda

Falafel

Tegnap azt főztem. Isteni volt. Steakburgonyával, fokhagymaszósszal. Nyamm.

Viszont nem volt tökéletes. Megpróbáltam először olajban sütni. Beletettem a kis gombócokat, és pár mp-en belül homogén massza volt a serpenyőben. Roppantul örültem neki. Alaposan leszűrtem, a borsót visszatöltöttem a maradékhoz, újragyúrtam, tepsibe, sütőpapírra gombóckáztam (ahogy Lehel mondja), és megsütöttem... Egyben maradt vaaaagy 5 golyó!:) A többi szétporlott:( Ízre nagyon finom volt, de nem állt össze. Pedig azt olvastam, hogy az eredeti falafelben nincs más, mint főtt, összetört csicseriborsó, olívaolaj, fokhagyma, sütőpor, só... Ezek szerint nem... magyar konyhában, magyar borsóhoz, magyar olajba, tojás is kell... legközelebb úgy próbálom:)

Ha van valakinek valami más tippje, azt is szívesen veszem:)

P.S.: Sütöttem még hirtelen felindulásból, mert annyira megkívántam házi müzliszerű biosütit is:) Nagyon egyszerű volt, 1 rész kölest összekevertem tetszés szerinti cuccokkal, adott esetben lenmaggal, szezámmaggal, napraforgómaggal, mazsolával, tepsibe szórtam, és nyakon öntöttem egy rész mézből és 3 rész vízből készült langyos homogén cuccal. Be a sütőbe, amíg a köles megdagadt, aztán kihűtöttem, és lehetett szeletelni. Apró szépséghibái: mire kész lett olyan rosszul lettem a gondolatától is, hogy alig bírtam kivenni a sütőből. Szi szerint nem kell bele a gyömbér meg az ánizs, amit önszorgalomból tettem bele:) Lehel viszont imádja, tegnap délután 6 szeletet megevett belőle:)

2 megjegyzés:

  1. Nem világos nekem: csicseriborsóból készítetted vagy zöldborsóból?

    VálaszTörlés
  2. Csicseriből, csak sokáig tartott volna leírni:)

    VálaszTörlés