2009. december 10., csütörtök

Nevelés

Mennyire időszerű egy 2,5 évessel arról beszélgetni, hogy először gondolja végig mit akar mondani, számoljon 3ig, és csak utána mondja? Mennyire reális elvárás, hogy ha előtte van egy vödör víz, akkor csak álljon szépen, és ne nyúljon hozzá, miközben imád pancsolni? Mennyire reális elvárás, hogy ha előtte van a csoki, ne akarjon enni belőle? Vagy hogy szépen megvárja, míg szólok, hogy belenyúlhat a lisztbe, ami fél centire van a kezétől? Hogy tisztában legyen vele, hogy Lilla akkor is felébred, ha azt ordítja, hogy nem kiabálok anya, hogy ne ébredjen fel a Lilla! És még sorolhatnám...

Hmm, lehet, hogy nem is a gyerekkel van a baj...?

1 megjegyzés:

  1. Évi,szia.Hasonló gondolatok bennem is ébredtek, mármint hogy mennyire reális elvárás egy négyévestől hogy egyedül húzza fel a csizmáját, és tegye fel a sapiját, kezetmosson pisilés után, egyáltalán kezet mosson néhanapján :) ..és szerintem az én elvárásaim reálisabbak, hehe.Nézőpont kérdése.De hidd el,hogy Lehelnek most elég szar lehet és ezt nem fogja úgy a tudtodra adni hogy anyu nekem rossz, hanem olyasmiket csinál ami téged kiborít.(tudom, tudom neked sem mindig fenékig tejfel) Én nagyon sokat nyektettem Ábelt, és falra hányt borsó volt tényleg, utólag érzem, hogy hiába volt, mert négyévesen pont úgy téma az önálló öltözés, a pisilés, a kézmosás, mint akkor ,viszont a feszültség, a kiabálás , a harag érzése megmaradt kettőnk között, és rombolt -rontott a kapcsolatunkon.puszi!kata

    VálaszTörlés