2010. december 9., csütörtök

Filozófus

Lehel nem ment ma oviba, mert olyan őrült szél fúj (műanyag székek röpülnek emelet magasságban), hogy nem mertem elindulni velük.

Kinéztem reggeli után az ablakon, és felsóhajtottam, hogy Istenem, dejó, hogy van fedél a fejünk fölött... Ez volt a vesztem...

- Mér jó, anya?
- Vannak emberek, akiknek nincs lakásuk, és ilyenkor nem tudnak sehova elbújni a szél meg az eső elől, áznak, fáznak...
- És ha találnak egy fakunyhót?
- Az jó, oda be tudnak menni.
- És ha nincs ajtaja?
- Akkor bemásznak az ablakon.
- És ha ablaka sincs?
- Akkor az nem kunyhó.
- Hanem?
- Fakocka.
- És ha olyan kunyhót talál, aminek van ajtaja?
- Akkor bemegy.
- És becsukja az ajtót?
- Igen.
- És ha akad az ajtó, nem lehet becsukni?
- Akkor nem csukja be.
- De akkor befúj a szél.
- Igen be.
- Az ilyen embereknek van csavarhúzójuk.
- Nem hiszem.
- Akkor nem tudják megszerelni az akadó ajtót.
- Nem, nem tudják.
- Akkor továbbállnak?
- Lehet. De lehet, hogy maradnak, egy nyitott ajtajú fakunyhó még mindig jobb, mint az utcán ázni-fázni...
- Igen jobb, de én nem maradnék egy olyan házban, ahol nem lehet becsukni ajtót. Bejönnek a betörők.
- De aki az utcáról ment be, az is betörő, tulajdonképpen, mert nem a saját fakunyhója...
- És van a fakunyhóban szén-monoxid jelző? (???????)
- Nem hiszem.
- De akkor meghal a bácsi a szén-monoxidtól. Vagy kimegy a nyitott ajtón?
- Szerintem Lehel, egy elhagyatott fakunyhóban nem nagyon van szén-monoxid. Fűtés se nagyon van benne.
- Mér megy be akkor a bácsi, ha se fűtés, se ajtó nincs?
- Hogy ne fázzon, meg ne ázzon meg.
- Anya, ti hol laktatok, mielőtt megszülettem?
- Pesten.
- Fakunyhóban?
- Nem, először egy panel, aztán egy téglalakásban.
- És volt ajtó?
- Volt.
- Jóvan. És fűtés?
- Az is.
- És szén-monoxid?
- Az nem volt.
- Jó, hogy nem volt, anya. Leszel ötfejű sárkány?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése