2010. február 2., kedd

Repertoár

Már régóta tervezem, hogy összeírom, mi mindent szoktam énekelni ezeknek a törpöknek. Hát most elkezdtem, nincs kedvem és időm szerkeszteni, csak egy felsorolás lesz, és tuti van még, amit kifelejtettem, azt majd pótolom:) Kérésem, hogy ha tudtok valami jó gyerekdalt, ami nem szerepel a listán, osszátok meg velem légyszi:) Íme:

badacsonyi szőlőhegyen
én elmentem a vásárba
beültettem kiskertemet
pál, kata, péter
iglice szívem, iglice
a bolhási kertek alatt
kiment a ház ablakon
béka a fa tövén
a karádi faluvégen
kis kis kígyó
télapó itt van
mikulás, mikulás
kiskarácsony, nagykarácsony
hull a pelyhes fehér hó
hull a hó, hull a hó
menyből az angyal
betemetett a nagy hó
pásztorok, pásztorok
pásztorok keljünk fel
kisegér, kisegér
úgy tetszik, hogy jó helyen vagyunk itt
dirmeg-dörmög a medve
öreg néne őzikéje
sün balázs
körülnézett háza táján
csiga biga gyere ki
süss fel nap
süss ki napocska
nyuszi állj meg a tyúkólnál
jajj, de sok szép piros tojást
egy öreg kecskének
madárka, madárka
erdő, erdő, erdő
hull a szilva a fáról
antanténusz
apacuka
cini-cini muzsika
elvesztettem zsebkendőmet
hová mész te kisnyulacska
debrecenbe kéne menni
aki nem lép egyszerre
csip-csip csóka
ecc-pecc kimehetsz
egy boszorka van
körben áll egy kislányka
éliás-tóbiás
gyerekek-gyerekek, szeretik a perecet
hinta-palinta
zsipp-zsupp kenderzsupp
tavaszi szél
boci-boci tarka
cirmos cica haj
ég a gyertya
erdő szélén házikó
megy a gőzös
sétálunk, sétálunk
aki nem lép egyszerre
a jó lovas katonának
kossuth lajos azt üzente
gábor áron rézágyúja
ma 3 angyal ringat el
ring, ring, ring a nád
lencsilány
egy kismalac röfröfröf
kispiricsi faluvégen
háp-háp-háp, jönnek a kacsák
borsót főztem
ha én cica volnék
virágéknál ég a világ
nyuszi ül a fűben
cifra palota
orgona ága
hajdináné rokonom
hej dunáról fúj a szél
brumm-brumm brúnó
által mennék én a tiszán
érik a szőlő
ha én rózsabimbó (süsü)
ha én rózsa volnék
micimackó
jingle bells
hóembernek se keze se lába
eresz alól fecskefia
erre kakas erre tyúk
a házat kiseperjük
gólya, gólya gilice
egyszer egy hétpettyes
kiskacsa fürdik
cickom, cickom
csicseriborsó, bab, lencse
ha jó a kedved
hopp juliska
szélről, legeljetek
száncsengő
szálljatok le, szálljatok le
körbejár az óra, tik-tak jár
mókuska, mókuska
egyszer egy időben
1-2-3-4, kopasz barát/te kis nyuszi hová mész
kecske-kecske mit csinálsz
a három nyulak
ez elment vadászni
hüvelykujjam almafa
kerekeset, böködőset
sima út, sima út
az én apám vizimolnár
Dönci bácsi, mee-e
egyedem, begyedem, tengertánc
hátamon a zsákom
nyuszi fülét hegyezi
hej, gyula, gyula, gyula
süti-süti pogácsát
töröm, töröm a mákot
csett pápára, pillangóra
ziki-zaka-zakatol, ez a vonat valahol
sihuhuhú megy a vonat
cicuska, macuska
hőc-hőc katona
száz liba egy sorba
szebb a páva, mint a pulyka
fújja szél a fákat
kiszáradt a diófa
gomba, gomba, gomba
réce ruca vadliba
harap utca három alatt
volt egy török mehemed
csiribiri csiribiri zabszalma
bóbita-bóbita
mesebeli kiskirályhoz betévedt egy kisleány
mikor leszek én is felnőtt?
lóg a lába, lóga


Kísérősztori, hoyg amikor Lehelt hazahoztuk a kórházból, éreztem, hoyg énekelnem kell neki, de csak a télapó itt van jutott eszembe, az se végig, és mennyire ciki már, hoyg áprilisban télapós dalt éneklek, így elkezdem dalokat tanulni:D

4 megjegyzés:

  1. Összeszámoltam, én ebből 25-öt éneklek-mondok. Csomót nem is ismerek. :D Szép kis repertoár.

    VálaszTörlés
  2. Pedig most bővítettem, és még nem teljes:D Én mondtam már, hogy a Lepsény-Pécs utat ismétlés nélkül végigénekelem:D

    VálaszTörlés
  3. Én is tudok jó pár dalt, de ha Zsófit megszállja az ihlet, akkor Pesttől Komáromig a Mennyből az angyalt kell énekelni, bármilyen évszakban...

    VálaszTörlés
  4. Nekem is sok új volt benne.Egyszer majd továbbképezhetsz...ámbár nálunk már sajnos előállt az a szitu hogy Ábelnek remek hallása és ritmusérzéke van mint az apjának, nekem viszont abszolút nulla.A legtöbb gyerekdalt első hallásra simán visszaénekli dallam szinten, és minden tévedésemért megállít, nem így anya, nem úgy.A szöveget viszont én szoktam tudni jobban:)))

    VálaszTörlés