2010. január 28., csütörtök

Szaranya

Rögtön kezdem a konklúzióval. Igen, tudom. Tudom, hogy miattam ilyenek, de amíg ilyenek, addig én sem tudok változni. Ördögi kör.

Megzuhantam. Rendesen. És utálom. Régen szerettem zuhanni, de most, hogy mellette életben kell tartanom két kicsi gyereket, nem olyan jó. Merthogy a nevelésem most nagyjából erre korlátozódik. Hogy életben tartsam őket. Többre nem futja.

Nem érem utol magam. Nem tudom ezt más hogy csinálja, én ha belegebedek se tudok legalább akkorra rendet tartani, hogy ne legyen bőghetnékem, ha körülnézek, és ne a kupiban vájt labirintusban kelljen közlekedni. Egész nap azon vagyok, hogy ezen változtassak, hogy legalább 10 percig legyen rend, hogy lássam, hogy lehet így is, hogy emlékezzek rá, amikor kupi van, hogy tulképp jó ez a lakás... És akárhogy gürizek, nem sikerül elérnem azt, hogy mire Sz hazaér, ne legyen semmi dolgom. Legalább egy nap! mert így mire hazaér, testileg-lelkileg hulla vagyok, átpasszolom neki a gyerekeket, befejezem a vacsorát, gyorsan vacsoráztatok, persze én legtöbbször nem vacsorázom, mert más dolgom van, aztán villámgyorsan fürdetek, amíg az egyiket, addig sz a másikat szórakoztatja, mire kész mind a kettő, már mindenki üvölt, köztük én is, gyorsan viszem az egyiket aludni, persze nem tud, mert a másik hangoskodik kint, akkor csere, megint sikertelen, ezt eljátsszuk párszor, mire mindenki elalszik. Én kijövök, csak puffogok, mert elegem van, a napból, a gyerekekből, az egyedüllétből, a bezártságból, hogy itt vagyok a világ végén, két kiskorúval, és van, hogy napokig nem látok felnőtt embert Sz-en kívül. És közben legszívesebben sikítanék, mert minden mozdulatomban anyámat látom, amikor beszélek, ő beszél belőlem, az ő megkeseredettségét, örülni nem tudását, soha nem kért mártírságát, pedig 18 éves korom óta azon dolgozom, hoyg ne jussak oda, ahova ő jutott.

És utálom, hogy a nevelésemben is visszaköszön, és folyton olvasok, és pontosan tudom, mit kéne másképp csinálni (mindent), de amikor le kell reagálni egy helyzetet, nem én reagálok, hanem ő! És megszakad a szívem a gyerekekért, főleg Lehelért, mert sokszor azt érzem, hoyg elrontottam, végleg elrontottam, és nem tudom már visszacsinálni. De ettől továbbra is folyamatosan feszült vagyok, és továbbra is csak üvöltök szegénnyel, ő persze ettől még hisztisebb, én meg ettől vagyok még idegesebb, és csak hergeljük egymást estig. Szegény Lilla meg persze nem ért az egészből semmit, csak azt érzi, hogy feszült vagyok.

Szóval ott tartottam, hogy szeretném, ha nem lenne dolgom, mire Sz hazaér, hogy végre tudjak egy kicsit vele is lenni, nagyon hiányzik, pedig itt él velem, de lassan a postással többet tudok beszélni, mint vele.

És fogalmam sincs, hogy neveljek kiegyensúlyozott gyerekeket, miközben én is összeomlok naponta többször.

Az volt az utolsó csepp a pohárban, hogy tegnap Mara barátnőm bejelentette, hogy vettek egy lakást Siófokon, és tavasszal költöznek. Hogy megértsétek, ez miért borzasztó, tudnotok kell, hogy tényleg a világ végén élünk. Van a falu széle, onnan egy út kifelé, párszáz méter, mellette szántóföldek, és a végén két háztömb. Se bolt, se posta, se semmi a közelben. Az itt lakók, hmm, hogy is mondjam, hogy ne legyen bántó... Nem a mi világunk. Kínosan ügyelek rá, hogy a gyerekek lehetőleg ne hallják, ahogy az itt élők beszélgetnek. De itt voltak Maráék, akik hasonlóan kirekesztettnek érezték magukat, így egymásra találtunk, és volt legalább némi társaságunk, egy kis fény az éjszakában. és az éltetett, az vitt most tovább, hogy majd jön a jóidő, és ki lehet menni, és majd velük tudunk játszani, sétálni, ide-oda menni. De nem elsznek itt!! Fogalmam sincs, mi a rákot fogok itt csinálni egyedül.

Hát ennyi. Lehet, hogy később törlöm, de most jó volt leírni.

4 megjegyzés:

  1. együttérzek veled.
    a szaranya faktorom, nekem is rendkívül magas :(
    főleg a nagy miatt aggódom én is.

    VálaszTörlés
  2. Évi, szerintem nincs olyan aki ne érzene így,szerinte minden nő így van egy újabb kölök születése után...persze vannak a tökéletesek, de őket én még nem láttam.Ez az érzés idővel, mikor a két gyerek érdeklődése közeledik egymáshoz, (és játszani kezdenek egymással , közösen mesefilmeznek, közösen építenek ,egyik nem ordít amikor a másikkal foglalkozol) jobb lesz.sokkal.de el nem múlik szerintem csak javul.én sokszor úgy ézem este nyolc után hogy bárki szívesen felrúgnék, és meg pofoznék, holott.holott ismersz hogy milyen jámbor fajta vagyok, holott van segítségem,holott hetente két nap azt csinálom amiért tizenhúsz évet tanultam, és még a szomszédok is normálisak.
    De az egy emberre jutó hisztifaktor véges.
    Szerintem is kint laktok nagyon a világ végén mindig is csodáltam is hogy te ezt bírod mert én nem bírnám-de ez hátha változik! ámbár az ember tökmindegy hol lakik ez az időszak a bezártság ideje.plusz tél van , szar idő.
    Lassan már nagyobb Lilla nem jöttök el Vp.be valamikor? Akár egy-két órát vigyázok a Lillára,Lehelre hogy elmenjetek kettesben valahova Sz-dal.???puszi k

    VálaszTörlés
  3. Valahol meg tudlak éretni, a barátnőim nem a városomban laknak, és sokszor nehéz megoldani a találkozást. Kivánom, hogy megtaláld azokat a pillanatokat, amikor együtt lehetsz barátnőiddel.

    VálaszTörlés
  4. Hajjaj!

    Egy szelíd, mélyen vallásos barátnőm írta egyszer egy soraidra hajazó levelem kapcsán: az arany a szemétdombon ragyog leginkább...( ha nem veszitek szerénytelenségnek,én leginkább sz@rkupacnak nevezném saját esetünkben...már ami az utcabelieket illeti:))

    Hangulatjelentésileg én is hasonlóképpen, hárommal!

    Megnyugtatlak: minden ugyanilyen marad, Te viszont változhatsz.

    Csak szeretettel!

    És tűzre a gyerekmanipuláló, anyazsongító családi mesesorozattal könyvben, dián egyaránt ( a gyereknév címűre gondolok, igen, mert ilyen az életben nincs!!!)! S ha már lúd, legyen kövér...! Menjenek a kismama újságok, anyaságos (álság-szentséges-idilli-ejnyebejnyéző-tutimondó stb...)kiadványok is a búsba, és tanuljunk meg inkább őszintén élni!!! Gyermekeinknek ezt átadni! Együtt , de nem egymást feláldozva!

    Őszintén,és nem gorombán, bűntudattal terhelten vagy felvett pózok alapján.
    (...hogy ne álljon olyan üresen a polc az égetés miatt, néhány jó könyv,ami segíthet továbblépni, és amivel később szintén alágyújthatsz a bánatodnak:)-Tanulom magam, Az elég jó szülő, Az elveszett boldogság nyomában, Bólébál)
    Tehát csak őszintén! Magunk felé, szeretteink felé s a kígyónyelvű, félrevezetett,félőrült szomszédok felé is.
    Az ő életük, az ő problémájuk. A tiéd meg a tiéd.


    Most járjuk az élet iskoláját, és jócskán elmaradtunk. Úgy 2000 évet...:)

    De pótolni mindig lehet, a tananyag ugyanaz maradt.

    Csak sokszor piszok nehéz...

    VálaszTörlés