2009. április 22., szerda

Óvoda

Tegnap voltunk az oviban nyílt napon, ma meg megyek beiratni Lehelt. Nagyon pozitív élmény volt, neki is, nekünk is, már ma is mondta, hogy menjünk az oviba. Szép új játékok vannak, nagy hely, látszik, hogy sok foglalkozás, mert tele vannak a falak a gyerekek műveivel, kedves óvónénik, talán csak a fürdőszobákba tudnék belekötni, azok kb 25évesek, de nyilván nincs rá pénz, megértem...

Viszont nagyot is csalódtam. Kb két hete érdeklődtem, azt mondták, hogy felveszik Lehelt 2,5évesen ha szobatiszta, igaz, csak fél napra, mert itthon leszek a kicsivel. Nagyon örültem, bár csak januártól terveztük vinni, hogy ne essen egybe az ovikezdés a kistesó születésével.

Aztán tegnap megjelent egy cikk, miszerint "razziáztak" az ovikban, és sok helyet megbüntettek, amiért több gyereket vettek fel a megengedettnél, vagy túl fiatal gyereket vettek fel. És tegnap már azt mondta az óvónéni, hogy irassam be ma, akkor számítanak rá, de csak ha betöltötte a 3-at.

Hát ha valaki, én tényleg refompárti vagyok, értem, és megértem a reformokat. Értem, és megértem hogy nem jó, ha túl sok gyereket vesznek fel. Értem, és megértem, hogy ha túl sok gyerek van, akkor azokat vegyék fel, akiknek tényleg szükségük van rá, akiknek dolgoznak a szülei, nincsenek otthon a kicsivel, akik tényleg óvodakötelesek, akik szobatiszták, stb, stb... De itt van a mi ovink, lenne hely, lenne igény, lenne hajlandóság az óvónők részéről, hogy felvegyék a szobatiszta 2,5 éveseket, külön minicsoportba, és tessék, nem lehet. Megértem, de csak az óvónőket, hogy nem mernek kockáztatni. Viszont nem értem. Akárhogy gondolkozom, tényleg nem értem, hogy ebben mi a logika? Hogy azt szeretnék, hogy a nők menjenek vissza dolgozni, de nem engedik, hogy az intézmény, ahol megvan a hely, és a megfelelő körülmények, felvegyék a gyerekeket. Ha valaki tudja a választ, ossza meg velem, légyszi...

9 megjegyzés:

  1. A válasz a törvény. Ezt írja elő. Ovi: hároméves kortól. Ez van.
    Tehát a mini csoportok eddig is törvénytelenül működtek.

    Közoktatási törvény 24. § : Az óvoda a gyermek hároméves korától a tankötelezettség (...) kezdetéig nevelő intézmény.

    VálaszTörlés
  2. Ezt értem... Csak azt nem, hogy miért nem lehet ennyire SEM rugalmasnak lenni, neadjisten törvényt módosítani, ahelyett, hogy büntetnének... Holott látszik, hogy működik, működne a dolog... No mindegy, kicsik vagyunk mi ehhez:)

    VálaszTörlés
  3. A 3 éves gyerek NEM ÓVODAKÖTELES, csak járHAT oviba. A 2,5 éves pedig hivatalosan eddig se járhatott volna... Erre van a bölcsőde, más végzettségű gondozókkal, más felszereltséggel, napirenddel, követelményrendszerrel, más pedagógiai programmal. (Már ahol van.)
    Még így is örülhetsz annak, hogy 3 éves korától mehet, miközben Ti otthon lesztek a kistesóval. :(

    VálaszTörlés
  4. Na, igen. Értem én, hogy Te miért vagy morci. De szeritnem nem legyél. Lehelnek még most is a legjobb otthon, még ha strapás is kicsit a gyerek. Ilyenkor még elég a játszózás-pajtizás. És ha meg abba gondolsz, hogy pl nekem meg 3 évesen is nulla az esélye a gyereknek oviba bejutni, akkor inkább a szerencsés kategóriába estek, hogy legalább 3 éves kortól tárt karokkal várják a gyereket az oviban. (és nem súlyos pénzekért ráadásul). Tudom, más nyomora nem vígasz, de azért nem olyan rossz a helyzetetek. :)

    VálaszTörlés
  5. Még mindig nem értitek:)

    Szóval bölcsi NINCS, ezt tudjuk, hiába kéne a 3 alatti gyereknek bölcsibe mennie, mert az anyukának dolgozni kell... Most vonatkoztassunk el az én helyzetemtől, mert ha Lehel továbbra is ennyire készül oviba, akkor mehet majd a családi napközibe, pedig az fizetős...

    Az a bajom, hogy HA VAN férőhely, HA VAN igény (írtam, hogy nem feltétlenül az én igényem, mert van akinek munka miatt kell "lepasszolnia" a kicsit), és VANnak megfelelő körülmények, AKKOR miért nem vehetik fel a gyerekeket?

    VálaszTörlés
  6. Évi, hiába van hely a Győri Balett társulatában, és hiába szeretnék én nagyon-nagyon ott táncolni, vannak kritériumok, amik miatt nem fognak bevenni.
    Az ovinál az életkor egy ilyen.

    VálaszTörlés
  7. De pont ezt mondom, hogy ha helyhiány van a bölcsikben, miért nem lehet TÉNYLEG megvalósítani egy ilyen átmeneti megoldást??? Értsd, ahol nincs se hely az oviban, se bölcsi, ott legyen bölcsi, de ha nincs bölcsi, és van hely az oviban, akkor miért nincs olyan lehetőség a törvényben, hogy felvehessék a kicsiket. Akár költséghatékonyságból is... És hangsúlyozom, ne az én gyerekemről beszéljünk, hanem akinek TÉNYLEG vissza KELL menni dolgozni Gyed után. Mert amúgy meg igen, tök örülök, hogy 3 évesen is beveszik, mert majd megveszik a társaságért...

    És azzal meg szerintem ne gyertek, hogy Pesten meg mi a helyzet, ide lehet költözni, és ez a helyzet, én meg költözhetek Pestre, és lesz egy csomó más előnyöm, ami itt nincs, de ezt már végigjártuk párszor:)))

    VálaszTörlés
  8. Sztem egyrészt a tv.módosítás sem lenne megoldás, másrészt valószínűleg eszébe sem jut senkinek, hiszen az is általános (értem, hogy nálatok épp nem, de máshol igen), hogy nincs elég óvodai férőhely.

    VálaszTörlés
  9. Évi, én pontosan értem, hogy miről beszélsz. Januárban vissza kell mennem dolgozni, amig várnak vissza és van hova. Nincs se bölcsi, se mini csoport, pedig most épül egy 600 négyzetméteres új óvoda. Igény lenne bölcsire, gyerek is lenne, minicsoportra ugyanigy és mégsem....
    Igy vihetem Izust, kemény 60-70e ft-ért magánnapközibe.
    Egyébként nem értek egyet Zsuval, mert szerintem gyereke válogatja, hogy kinek hol jó, de nagyrészt azért 2 év felett már igénylik a gyerektársaságot. Lehel ezek közé tartozik, Iza is, de ő már most is megveszik a gyerekekért, pedig "csak" 16 hónapos.

    VálaszTörlés