2009. május 13., szerda

Pelenka

Az alábbi poszt olvastán biztosan sokan azt fogják hinni, hogy részt vettem valami szeánszon, ahol átmosták az agyamat, és megfertőztek valami "biobuziősanya"(ahogy az valahol olvastam)- szérummal, valamint megjelenik fejükben a vízió, hogy a következő írásom az otthonszülésről fog szólni... Pedig nem is:)

Szóval. Napok óta a mosható pelenkákon kattogok. Rengeteg kérdésem van, de nincs időm olvasni, viszont marhára kíváncsi vagyok:) Már Lehelnél is felmerül a dolog, de ott már későn hallottam róla, akkor már nem akartam belevágni. És most megint előjött, csak úgy, jött velem szembe:) És egyre szimpatikusabb a megoldás. A kislányom képe úgy él bennem, hogy gyapjúpelusban van, kendőben lóg rajtam, és babylegs van a lábacskáin. Jáááj, azok annyira édesek, lesz neki egy csomó belőle, tuti nem bírok majd ellenállni:)

Szóval a kérdéseim, hátha valaki (Líviiiiiii!!!!????:))))) tud nekem válaszolni:)

1. Hogy működik ez az egész?:) Ok van egy gyapjú külső, és az alá mit adok rá? Mitől nem ázik át? Mekkora egy ilyen bugyor? Milyen időközönként kell cserélni kb?

2. Hogy tisztítom? Áztatni kell-e, mivel moshatom, hány fokon, stb?

3. Kb hány darab kell belőle, hogy minidg legyen tiszta, száraz pelusa, és ne erről szóljon a nap, hoyg pelenkát mosok?

4. Technikai kérdés: kakit pl hogy takarítok ki belőle? úgy értem maga a betét sem eldobható, vagy azt csak eldobom a tartalommal, és a külsőt mosom?

5. Akik használják ezt, melyik márkák váltak be? (nagyon tetszenek a FiDiNi féle külsők, azokhoz pl mi kell még, hogy használható legyen?

Ha van valami jó kis összefoglaló ennyire alapkérdésekből, azt is szívesen veszem, de most nincs időm sajnos nagyon belemélyedni a témába:)

Köszi mindenkinek, aki hozzászól tapasztalatokkal, ellenvéleményekkel, bármivel:)

6 megjegyzés:

  1. Uhh, tudom a válaszokat a kérdéseidre, igen :-))) Belefér ennyi minden egy megjegyzésbe?

    1. Hogy működik ez az egész?:) Ok van egy gyapjú külső, és az alá mit adok rá? Mitől nem ázik át?
    A gyapjat lanolinnal kell kezelni, ettől nem ázik át. Tehát a gyapjú alatt már csak a szimpla textilpelus van.

    Mekkora egy ilyen bugyor?
    Naagy :-) A gyapjúkülsővel lesz a legnagyobb a bugor. De én ezt imádom :-DDD

    Milyen időközönként kell cserélni kb?
    Mondjuk 3 óránként?... en nem cserelem surubben, mint a papirt. Persze tudom, hogy van aki szaz evig rajta hagyja a gyereken a papírt, mert az szuper nedvszívó. Hát, olyan napi ötöt használunk papírból-textilből is.

    2. Hogy tisztítom? Áztatni kell-e, mivel moshatom, hány fokon, stb?

    A pelust lehet szárazon és ecetes-teafaolajos vízben is tárolni. Én utóbbit csinálom. Kétnaponta mosom, 60 fokon. évente 2-3szor 90-en. Mosószódával mosom (olcsó, környezet- és emberbarát), ecettel öblítem. Vasalni tilos!

    Gyapjú: iszonyú ritkán mosom. CSak ha valami iszonyatos hasmenés okán kakis lesz. Na, jó, ha nem lesz kakis pár hónapig, akkor kimosom análkül :-) De - tudom, hogy hihetetlenül hangzik, én sem hittem el - tényleg nem kell mosni!!! Bőven elég szellőztetve megszárítani, nem büdös.
    Ha mosom, természetesen kézzel mosom. Mikor félig száraz, lanolinozom (gyógyzsertárban kapható). Ennek megvan a technikája.

    3. Kb hány darab kell belőle, hogy minidg legyen tiszta, száraz pelusa, és ne erről szóljon a nap, hoyg pelenkát mosok?

    Ez attól függ, hány naponta akarsz mosni.Van, aki minden 3. napon mos. Nekem az nem jött be, sok volt annyi a pelusoknak, elkezdtek büdösödni. De két nap szuper. Ha te is két naponta szeretnél mosni, akkor 3 napi pelust kell venned. az kb. 15-18 db.

    4. Technikai kérdés: kakit pl hogy takarítok ki belőle? úgy értem maga a betét sem eldobható, vagy azt csak eldobom a tartalommal, és a külsőt mosom?

    Kapható hozzá papírbetét. Ezt mindig beleteszem. Ha csak pisi lett, akkor megy ez is a vödörbe, mert mosható. Ha kakis, akkor megy a WC-be kakistul.

    5. Akik használják ezt, melyik márkák váltak be? (nagyon tetszenek a FiDiNi féle külsők, azokhoz pl mi kell még, hogy használható legyen?

    Nekem Bambino mio volt. De mikor gyapjúkülsőre váltottam, akkor lecseréltem a belsőket is: Popolinink van, nagyon szeretem, teljesen meg vagyok elégedve vele. Egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor fordult elő, hogy kijött belőle a kaka. CSakis iszonyú híg hasmenés esetén. A mienk amúgy ultra fit, ami one size, tehát ebbe egyzser kel befektetned, állítható a mérete újszülöttől szobatisztaságig. frottier, biopamut. FIDINI-s Ildi most varr nekünk is épp újszülött külsőt :-)

    Amúgy ahol érdemes olvasgatnod: moshatopelus.blogspot.com
    Itt alapkérdésekre is választ kapsz a régebbi bejegyzésekben :-)

    De ha van még kérdés, szólj.

    Ja, és a bébilegz tényleg nagy királyság! :-)))
    Ránézés

    VálaszTörlés
  2. Ez a "ránézés" nem tudom, mit keres itt a végén :-o :-D

    VálaszTörlés
  3. Na, ugyanezt a blogot akartam javasolni!
    Én a mosható pelushoz kevés vagyok, gyorsan beláttam, de nem okozott lelki törést. Ahogy azt írtad, átmosták az agyad, és ökomami lettél (amit Te írtál, elfelejtettem, de ez szebben hangzik úgyis), szóval azt hittem, az EC lett az új rögeszméd! :D

    VálaszTörlés
  4. Köszi a bizalmat Juice!:))) Azért ennyire nem vagy elvetemült:D

    Lívi, nagyon szépen köszönöm a részletes beszámolót, jövő szerdán levizsgázok, és beleásom magam a témába:)

    Még lenne két kérdésem, mással kapcsolatban...

    1. Az normális szerinted, hogy 5 napja nem kapom meg a mamamis fórum regisztráció visszaigazolását? Várjak még, vagy írjak valakinek?

    2. A hordozo.hu -s hordozó klub, ami jövő csütörtökön lesz, hogy működik? Be kell előre jelentkezni, vagy csak oda lehet menni? Szerinte érdemes elmenni? Az újszülött hordozás érdekelne, csak kérdés, hogy érdemes-e érte több, mint egy órát utazni...

    Köszi:)

    VálaszTörlés
  5. 1. Sztem nem normális :-D Írj Kattixnak!

    2. Nem kell bejelentkezni. Érdemes-e... Hát, ez nyilván attól függ, mennyi tudásod-tapasztalatod van a témában.
    Nekem Ágit hallgatni mindig öröm, akkor is, ha olyan témáról beszél, amit én is tudok :-) De sajna még egyszer sem jött össze, hogy eljussak a klubjába... És jövő hét csüt. is necces :-( Pedig Áginak most friss az élmény, mert áprilisban szült :-)

    VálaszTörlés
  6. Nézd csak, Évi!
    http://www.mamami.hu/forum/showthread.php?p=235551#post235551

    Vagy azóta már sikerült a dolog?

    VálaszTörlés