2009. február 18., szerda

Nosztalgia

Éjszaka nem nagyon tudtam aludni, és ezer dolog járt a fejemben. Többek között a következő történet is eszembe jutott, fogalmam sincs, honnan, vagy miről.

Siófokra jártam középiskolába, és valahogy az ottani diákság életében a zene nem volt meghatározó, ahogyan a családomban sem. Ezt körülbelül gimi másodikig természetesnek is vettem, aztán elkezdett hiányozni. Elkezdtem MTV-t nézni, de csak hiánypótló volt, azt hiszem, a lényeg az volt, hogy szóljon a zene, de különösebb hatással nem volt rám, csak "tünetkezelt". Aztán egyszer, valami éjszakai műsorban meghallottam egy dalt. Az volt az első, ami igazán fejbekólintott, és vadásztam utána. Kiderítettem, mi az. Rammstein volt. Az Engel. Éjszakánként néztem a zenecsatornát, hátha meglelem. És pár hét múlva elkezdték játszani a Du hast-ot is. Lázasan kérdezgettem az ismerőseimet, de nemhogy a dalokról nem hallottak még, az együttesről is egyenesen azt hitték, kitaláltam. Siófok nem az a rocker város:)
Pontosan emlékszem, hogy ha megismertem egy új embert, az első 20kérdésben biztosan szerepelt, hoyg ismeri-e a Rammsteint, és hogy tud-e nekem zenét szerezni tőlük. Merthogy közben eltűntek az MTVről is. Sikertelen voltam.
Aztán elkerültem egyetemre, nem igazán tudtam barátokat szerezni, de akiket szereztem sem tudtak nekem segíteni. Rövid idő alatt eljutottam oda, hogy előadások előtt, után, sokszor alatt is a gépteremben ültem, és chateltem. Persze itt is mindig elhangzott A KÉRDÉS.
Aztán a chat segítségével kacifántosan ugyan, de összejöttem az EX-el. Ő sem ismerte őket. Aztán körülbelül hat évvel ezelőtt átmentünk vele az egyik cimborájához, filmekért, mert neki sok van. Cimbora megkérdezte, hogy valami zenét nem szeretnénk-e. Adta magát A KÉRDÉS, bár kissé reménytelenül. Rammstein-od van? Erre ő: melyik albumot szeretnéd? Nem biztos, hogy pont ezek a szavak hangzottak el, csak az érzés él élénken bennem. Amolyan "végre hazaértem"- feeling.

Sok időnek kellett aztán eltellnie, mire tényleg hazaértem. De talán - számomra - ez volt az első pont. Ez a cimbora azóta is itt van, gyermekeim apja, és tegnap éppen Rammstein koncertről álmodoztunk:)

3 megjegyzés:

  1. Hi-hi
    Enyim ember punk zenét hallgatott, játszott, az ugatósoktól(neki a Rammstein is az)behalt mindig. Viszont a sok céltalan "Wigwam-ozás" végül bejött mindkettőnknek. Viszont amióta megvannak a majmok, semmi ilyesmit nem hallgattam cd-n és kezd hiányozni. Remélem jól vagy-tok

    VálaszTörlés
  2. :) Csak halkan: enyém is punkzenész volt:) De zenében azért mindenevő nagyjából...:)

    És igen, jól vagyunk, köszönjük:)

    VálaszTörlés
  3. Haha, az enéym is punkzenész, de én voltam Rammstein koncerten a Szigeten '90valahányban, helikopterrel érkeztek műtősruhában, bibiíííí...!

    (Évi, lefogadom, tudtad, hogy most megszólalok. :D )

    VálaszTörlés