2010. május 20., csütörtök

Új szelek fújnak...

...új dalok szólnak...

Mostanában még többet (ha ez még létező kategória)énekelek ezeknek az ördögfiókáknak (meg csak úgy magamnak, de psszt!), mint eddig. Nem tudom, hogy a tavasz, vagy mifene, vagy tán ez a hülye szél fújt meg, de állandóan kattog a zene a fejemben, és általában nem tudom megállni, hogy ne énekeljek, sőt, táncoljak, vagy ugrabugráljak mellé. Gyermekeim legnagyobb örömére:D Ezzel párhuzamosan sok új dal is került a repertoárba, nemrég elkezdtünk újra ringatóra járni, meg tyúbon zenét hallgatni, meg egyebek:) Így a régiek ritkán kerülnek sorra...
Igazából amiért írok... hogy megosszam veletek az új kedvenceinket:) Beírom őket teljes szöveggel, hátha nem ismeritek őket, meg hogy ha elfelejteném, később vissza tudjam keresni:D


Széles a Duna, magos a partja.
Nincs olyan legény, ki átugorja.
Lehel átugrotta, csizmát sem sározta.
Ez ám a legény!

Széles a Tisza, szellő legyezi.
Nincs olyan leány, ki átevezi.
Lilla tegnap este mégis átevezte,
Ez ám a leány!

--------------------

Hívjad a hívjad a falovacskát,
Add neki, add neki a zabocskát.
Jól lakik attól, hízik a zabtól a lovacskám.

Hívjad a, hívjad a kicsi kecskét.
Add neki, add neki a tejecskét.
Jól lakik ettől, hízik a tejtől kicsi kecském.

---------------------

Fehér fuszulykavirág,
Ne jöjj hozzám napvilág,
Gyere este sötétbe,
Hadd üljek az öledbe.

Ha te tudnád amit én,
Ki babája vagyok én,
Te is sírnál, nem csak én,
Keservesebben mint én.

Egyszer voltam nálatok,
Leszakadt az ágyatok,
Úgy recsegett, ropogott,
A szalmája szotyogott.

------------------------

Parton ül a két nyúl,
Kis nyúl, nagy nyúl,
Ugrabugrál, lyukba bújkál,
Bukfencet hány, fűbe turkál,
Itt nyúl, ott nyúl,
Kis nyúl, nagy nyúl.

Tapsi-füle szétáll, vígan sétál,
Tapsi-füle szétáll, vígan sétál,
Ugrabugrál, lyukba bújkál,
Bukfencet hány, fűbe turkál,
Erdőn-réten
Vígan sétál.

-------------------------

Tavaszi szél vizet áraszt, (najó, ez régi:))
virágom, virágom.

Minden madár társat választ,
virágom, virágom.

Hát én immár kit válasszak,
virágom, virágom

Te engemet s én tégedet,
virágom, virágom.

Zöld pántlika, könnyű gúnya,
virágom, virágom.

Mert azt a szél könnyen fújja,
virágom, virágom.

De a fátyol nehéz ruha,
virágom, virágom.

Mert azt a bú hajtogatja
virágom, virágom.

-----------------------

A bolhási kertek alatt, Kata
De sok utak vannak arra, Kata
Minden legény egyet csinál
Aki a rózsájához jár, Kata

Árok partján rakjál tüzet, Kata
Forralj nála édes tejet, Kata
Szeljél bele zsömlebelet
Azzal kínálj meg engemet, Kata!

-------------------------

És ugyan nem ugyanaz a kategória, de hallgassátok az Alma együttes új, Balaton című albumát... Jóóóóóó:)

------------------------

A végére hagytam, mert ebből mindig össznépi röhögés lesz nálunk: a Bikicsunáááj!:D Tegnap Leheltől úgy köszönt el a gondozónéni, hogy na szia... te bikicsunáj! Szerintetek?:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése