2009. március 2., hétfő

Kaland

Hétvégén a nagyfaluban jártunk. Ketten, Lehellel. Tömegközlekedéssel, mert mi az nekünk...

Fehérvárról indultunk vonattal, ezzel nem volt probléma, de ezt tudtam előre, vonatozni nagyon szeretünk. Többen úgy nézték Lehel,t mint valami cirkuszi majmot, hogy végig nyugiban ült a helyén, és nézelődött:)

A gondok a Déli pályaudvaron kezdődtek. (Pestiek itt ugorgyanak, nekik nyilván nem újdonság, amit írok:)) Ott döbbentem ugyanis rá, hogy a vonatperon, és a metrólejáró között van egy cirka 3 méteres szintkülönbség, viszont nincs mozgólépcső. Fogtam hát a nettó 14kilós gyereket, téliruhástól, babakocsistól, csomagostól, felkaptam, és lenyargaltam vele a lépcsőn. Aztán nagy büszkén vettem jegyet. Azért nagy büszkén, mert 2 évig jártam fősulira oda, két évig ott is éltünk utána, és szégyenszemre most tudtam meg, hogy létezik napijegy, és nem kell ezer vonaljegyet venni... Na szóval, irány le a metróhoz. Sokkal meredekebb a mozgólépcső, és sokkal keskenyebbek a fokok, mint amire emlékeztem. Nem volt egyszerű mutatvány lemenni.

A metrózás rendben volt, leszámítva, hogy Lehel utálta, nagyon félt attól, hoyg hirtelen sötét lett kint, nagyon zajos volt minden, rengeteg ember volt körülötte, akiknek csak a térdéig ért (nem akart kiszállni a kocsiból). A Deákon átszálltunk, itt mindenhol volt mozgólépcső, de azért ott is tartani kell ugye a kocsit valamennyire.

Aztán a Határ út volt a legdurvább... Ott sehol nincs mozgólépcső. Vannak viszont kedves emberek, akik kocsistól lesodornak a lépcsőről, ha nem vigyázol. Mire feljutottama felszínre, már éppen megnyugodtam volna, hogy urrá, sínen vagyunk, rájöttem, hoyg a villamossal még meg kell küzdenünk. Ott még feltettem gyerekestől a kocsit, de aleszállásnál már szétszedtem, nettó gyerekre, és összecsukott kocsira, merta derekam kezdte megadni magát...

Juditékhoz mentünk először, Ákos már nagyon várt bennünket, nagyon édes volt... Olyannyira várt, hogy a nagy örömugrálásban izomból lefejelte az ajtófélfát, és akkora búb lett a fején szegénykének hirtelen, mint a gyerek maga. Szerencsére gyorsan elmúlt, és jót játszottak a fiúk:)

Innen a mamáékhoz mentünk ebédre, vissza ugyanazzal a villamossal. Már összecsukott kocsival, rutinosan. Ettünk, aludtunk, majd felkerekedtünk másik Judit barátnőmhöz, babanézőbe. Megkérdetem Lehelt, mit szólna, ha nem vinnénk babakocsit? "De, anya, viszünk, kell a babakocsi!" Hát jó, mondtam, de mi lenne, ha nem villamosoznánk, hanem kisétálnánk a határútra? Ebben benne volt, bár a kocsit feleslegesen vittük, persze nem ült bele. Viszont nagyon ügyesen legyalogolta ezt a nem kicsi távot, nyígás nélkül, sőt, a lüke anja jóvoltából még egy tiszteletkört is mentünk a Határ úti buszállomáson, mert nem tudtam, hogy a 99es szimplán a Europark előttről indul... Na buszozni soha többet Pesten:) Ráadásul olyan helyen szálltunk át, ahol folyamatosan forgattam a fejemet, és imádkoztam, hogy csak innen jussunk ki élve:) Innen a 3as villamos, és a 6.on lakó barátnőm már gyerekjáték volt:)

Ott is jól éreztük magunkat, bár itt meg Lehel rántotta a fejére a vasalódeszkát, de nem volt vészes... Nagyon tetszett neki a pici (2 hónapos) baba, nézte, ahogy alszik a kiságyban...

Hazafelé már villamos-metró kombóval mentünk, szinte őslakos módra:)

Másnap reggel még várt ránk egy villamosozás, mert Sz későn ért Pestre, de itt már jöttek a mamáék is, így nem vittünk kocsit, semmi különös nem volt benne...

Ja, de igen. Fellszállt néhány nemfehér 40 körüli pasi, és hangosan, hogy az egész villamos hallotta, elkezdték ecsetelni, hogy mennyire elfáradtak, mert el kellett tolniuk talicskán legalább 30szor 30kilót. Szívesen felajánlottam volna nekik, hogy fogjanak egy babakocsis gyereket, és utazzanak át vele a városon. Másnap örömmel mennek majd dolgozni!

Van-e tanulság? Van. Tízpercenként mondtam egy fohászt, amiért úgy döntöttünk, hogy gyerekkel nem maradunk Pesten, és minden tiszteletem azoké, akik ezt nap mint nap megcsinálják, akár több gyerekkel... Valamint, hogy legközelebb kendővel megyünk:) (visszakaptam ugyanis, és már ki is próbáltam a hátonhordozást, nagyon klassz:))

5 megjegyzés:

  1. Mióta nem bírom Bogit hordozni, mi is babakocsizunk. Katasztrófa valóban. eddig is tudtam, hogy óriási szabadságot ad nekem a hordozás, de most hogy nincs, most érzem csak igazán, mennyire szuper volt, mennyire könnyedén indultunk kendővel BÁRHOVA!
    Most 15× végiggondolom, hogy lenne a legjobb, legkönnyebb eljutni valahova, ill. onnan haza.

    Meg kellett tanulnom azt is, hogy segítséget KELL kérni. Nincs mese. Ha nem akarok meggebedni, nyelnem kell egy nagyot, elengedni az elveimet, és kinyitni a számat. Maguktól nem jut eszükbe az embereknek, hogy megfogják a babakocsit, de ha szólok, mindig szíves örömest segítenek, még soha senki nem utasított vissza.

    VálaszTörlés
  2. De jó Lívi, hogy írtál:) Akartam tőled kérdezni... Újszülöttkorban milyen kötéssel tudok hordozni, sima nandu kendővel? Van valami tuti bevált recepted?:)

    VálaszTörlés
  3. Hihi, én meg már fogalmazgatom magamban a babakocsis kérdést :-D Bár még mindig gondolkozom, hogy egyáltalán kell-e nekünk. De ha kell, akkor már nyagyjából tudom milyen. Ez is valami :-D

    Na, kendő:
    Szilárdot mikortól hordoztad?
    Újszülöttet, sőt koraszülöttet is lehet függőleges pozícióban hordozni, szóval nem kell a bölcsőtartással kezdeni. Azt egyrészt sok baba nem is szereti (pl. Bogi :-D ), jobban szeretnek függőlegesen lenni. Másrészt a csípőfejlődés miatt is előnyösebb a függőleges póz, hogy szépen terpeszben legyen a baba lába. Erre ugye bölcső pózban nincs lehetőség.

    Mi anno elöl keresztet használtunk az első fél évben. Most Lenkével mindenképpen ki akarom próbálni ezt a kötést: http://www.didymos.de/shop-php/tuecher/s-bbox.php?bild=461.jpg&trawei=Wickelkreuztrage&muster=Ellipsen rot
    Mert itt csak egy réteg anyag megy a hátán, és az nyáron nem hátrány. Lényegében ez egy zsebes kereszt, csak nem a kereszt szárait nem húzza szét a baba hátán.

    Ja, és mindenképp szeretnék egy rugalmas kendőt! Mert azt egy csomó ismerősöm használta, és imádták pici babával! Ismered? babakozelben.hu

    Amúgy ha egy kötés kellően szorosra van kötve, akkor a baba szempontjából egyformán jó mindegyik. Igazából csak rajtad múlik, melyiket választod: mekkora a kendőd, melyiket tudod könnyen-gyorsan megkötni, mennyi anyag megy a baba hátán, stb.

    Ja, és még egy dolog! A Nandu leírásban a kereszthez hosszában félbehajtott kendőt ajánl. Mi is úgy csináltuk - tök hülyeség volt. Ne hajtsd félbe, mert pont a kendő lényege, az ölelése veszik el azzal, hogy két vékony csíkot hajtunk belőle :-S

    Hát, jó hosszú lettem... Tőlem csak óvatosan szabad ilyesmit kérdezni :-DDD

    VálaszTörlés
  4. Lehelt kb 3hónapos korától hordoztam, akkor elöl keresztezettel kezdtünk, amit írsz is, ős is utált feküdni, pont ezért kellett a kendő, mert a kocsiban visított... És nem hajtottam félbe én sem:) Nem is emlékszem, hogy ajánlja a félbehajtást, de lehet...

    Rugalmas kendőben én is gondolkoztam, de azt csak 7kilóig vagy hogy lehet használni nem? És ha abból indulok ki, hogy Lehel 1,5 hónaposan volt 7kiló, nem túl jó befektetés... De majd még meglátjuk:)

    Köszi a tanácsokat, máris magabiztosabban indulok neki, így hogy tulképp tudok újszülöttet is hordozni:D:D:D

    VálaszTörlés
  5. Azt írja a Nandus leírás, hogy lehet félbe is hajtani, meg anélkül is. Na, mi szépen gondosan félbehajtottuk... :-(

    Rugalmas: igen: kb. 7 kilonál van a határa. Bogi nem gyarapodott túl gyorsan, ő kábé félévesen volt ennyi, mikor elkezdtük háton hordozni. De mindenképpen pár hónapra korlátozott a rugalmas időtartama, ez igaz.

    VálaszTörlés