2009. augusztus 27., csütörtök

Kelengye

Az elmúlt időben elég sok szó esett a kelengyéről különböző körökben, ahol megfordultam, és egyre többször futok bele a mire van szüksége egy újszülöttnek kérdéskörbe. Sőt, Judit barátnőm tegnap felhívta a figyelmemet egy döbbenetes jelenségre: babakelengye bemutató! Ahol a roppant kedves, és jóindulatú bababolt elmondja a lelkes leendő szülőknek, hogy mi mindenre lesz szüksége születendő gyermeküknek.

Mindezen felbuzdulva napok óta érlelődik bennem, hogy leírom, SZERINTEM/SZERINTÜNK mire van szüksége egy kisbabának/kismamának az induláshoz. Nyilván ez mindenkinél változó, de ha valaki szeretné a miénkhez hasonló "ridegtartásban" (ahogy ezt egy fórumon megkaptam már) tartani a csecsemőjét, annak segítségére lehet. Megpróbálom a megszokott formában csoportosítani a dolgokat.

Szülőszoba

- törülköző
- tusfürdő
- papucs
- WC-papír
- ásványvíz
- fényképezőgép
- papírok
- egy db apa
- egy db várandós anyuka

Szülés után kórházba

- 4db hálóing (nekem sima kínai hosszangombos volt Lehelnél, azóta nem voltak rajtam, most is azokat viszem)
- köntös
- 5db eldobható bugyi
- vastag intimbetét
- 2db szoptatós melltartó
- mosható melltartóbetét
- hasszorítós bugyi
- PUHA WC-papír
- 2db törülköző
- 1db bögre
- 1db pohár
- 1 db tányér
- evőeszköz
- konyharuha
- homeós cuccok
- First spray
- tisztálkodószerek

Szülés után kórházba babának

- kissapka
- kiskesztű
- pótpelenka
- textilpelus (arra fektetem magam mellé)
- popsitörlő

Hazajövetelhez (időjárásfüggő, értelemszerűen én szeptemberi babával kalkulálok)

- nekem ruha, a nadrás még gumis, vagy kismamanaci, mert a sima Lehelnél is kényelmetlen volt még
- body
- rugdalózó
- kiskabát
- sapka
- pléd
- hordozó
- Apa:)

Itthonra

- kiságy
- matrac
- légzésfigyu
- 2db lepedő
- rácsvédő
- kistakarók (különböző vastagok)
- hálózsák
- angolpólya (olyan, mint a hálózsák, csak bonyolultabb feladni, viszont vékony:), és még az enyém volt)
- hosszúujjú bodyk
- rövidujjú bodyk
- hosszúujjú rugdalózók
- ujjatlan rugdalózók
- kisnadrágok
- pulcsik
- vékony sapkák
- vastagabb sapi
- pólók
- vékony overál
- kiszoknik
- 6db textilpelus
- tetra fürdőlepedő
- frottír fürdőlepedő
- műanyag kád
- pelenka (nekünk maradt Lehelről pár csomag 1-es, 2-es méret)
- mosható pelus (onesize belsőket, és gyapjúkülsőket fogunk használni)
- mosható törlőkendő
- fedeles vödör pelenkatárolásra
- hordozókendő
- gyógyszertári fürdető
- gyógyszertári popsikenőcs szükség esetére, de én megint nem tervezem használni, ha nem muszáj
- alkohol
- hintőpor a köldökre
- steril vatta
- gézlapocskák
- körömvágó olló


Nagyjából ez lesz a mostani kelengyénk, apróságokat lehet, hoyg kihagytam belőle, amik nekem ezekből egyértelműen adódtak, ha nem egyértelmű, majd javítok:)

Szóval SZERINTEM:) ezek kellenek egy babának:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése